CHLOORLEKKAGE IN ZWEMBAD

Gesloten Bosdaellaan Reuver 27 juni 2026 Laatste update 27 juni 2026 - 19:05 uur

REUVER - de hulpdiensten zijn uitgerukt voor een chloorlekkage bij een zwembad, gelegen aan de Bosdaellaan. Er is niemand gewond geraakt

Bij aankomst blijkt in de machinekamer van het zwembad ongeveer 10 liter natriumhypochloriet gelekt te hebben. De hulpdiensten zijn door adequaat reageren van technisch personeel ter plaatse gekomen

Het incident is opgelost door de chemicalie te verdunnen met water op advies van een adviseur gevaarlijke stoffen van de regio. Daarna is het mengsel geloosd op het riool.

Het is niet nodig geweest om de mensen te evacueren. Er is geen enkel gevaar geweest voor de bezoekers noch de omgeving

Uit voorzorg heeft de brandweer het regionale gaspakkenteam standby laten komen; dit is een brandweereenheid met speciale beschermende pakken. Ze zijn uiteindelijk niet ingezet

woordvoerder Limburg-midden

 

Laatste updates

zaterdag 27 juni 2026 om 19:05 uur

UPDATE 2

Einde berichtgeving!

Woordvoerder veiligheidsregio Limburg-Noord

zaterdag 27 juni 2026 om 18:33 uur

UPDATE 1

Het sein "incident meester" is om 18.11 uur gegeveven. Er zijn geen gewonden. Het zwembad is inmiddels gesloten.

De brandweer blijft nog even aanwezig om het incident verder af te handelen

De veiligheidsregio Limburg-Noord dankt het publiek om gehoor te geven aan de oproep om hun auto's weg te zetten voor de hulpdiensten

Scroll naar

Op de kaart